شرکت بی نظیرکاران تولید کننده انواع مواد شوینده بهداشتی و صنعتی در ایران

Binazirkaran

شوینده های قلیایی چگونه سطوح را تمیز می کند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید
بررسی شوینده قلیایی
شوینده های قلیایی چگونه سطوح را تمیز می کند؟
آنچه در این مقاله می‌خوانید

تمیز کردن برخی آلودگی های سنگین در برخی اماکن خاص به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست. به همین جهت شوینده های قوی‌تری مثل شوینده های قلیایی پا به میدان گذاشتند و توانستند جای پای خود را به عنوان یک پایه ثابت در مصارف بی‌شماری از شستشوی های سنگین محکم کنند.

اما سوالی که مطرح می‌شود این است که شوینده های قلیایی چگونه سطوح را تمیز می‌کنند و تفاوت اصلی آنها با دیگر مواد شوینده در چیست؟ در ادامه این مطلب وبسایت شرکت بی نظیرکاران به‌طور دقیق‌تر این مطلب را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تجمع چربی و پروتئین بر روی سطوح مختلف باعث تجمع انواع پاتوژن، باکتری و بیوفیلم می‌شود. به همین جهت برای جلوگیری از انتقال بیماری و تشکیل آلودگی های مختلف، باید به حذف چربی و پروتئین از روی سطوح مختلف بپردازید و در این خصوص استفاده از شوینده های قلیایی بهتر ابزاری است که می‌توان از آن بهره برد.

آشنایی با شوینده های صنعتی، دترجنت یا تمیزکننده

شوینده های قلیایی

دترجنت یا شوینده های صنعتی (Detergents) موادی هستند که ذرات کثیفی، آلودگی و چربی را به نحو احسن از روی سطوح و تجهیزات مختلف پاک می‌کنند. شما می‌توانید از این مواد شوینده بر روی انواع سطوح فلزی و… استفاده کنید. شوینده های صنعتی در انواع مختلف قلیایی، اسیدی و حلال‌ها عرضه و تولید می‌شوند که هرکدام از آنها در برخی شرایط خاص بیشترین کاربرد را دارند.

بررسی دقیق شوینده های قلیایی

شوینده های قلیایی از مخلوط بسیار دقیقی از ترکیبات شیمیایی نظیر هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم و… تشکیل شده‌اند. همچنین این شوینده ها شامل برخی نمک های قلیایی و مرطوب کننده های خاصی نیز می‌باشند.

ترکیبات شکل گرفته در این شوینده‌ها از جمله نمک های قلیایی، قادر به حل کردن چربی، روغن، گریس و آلودگی های این‌چنینی در خود هستند و در نهایت باعث از بین رفتن لکه‌ های عمیق می‌شوند. همچنین این شوینده های قدرتمند قادر به از بین بردن بسیاری از میکروارگانیسم های محیطی نیز می‌باشند.

مهم‌ترین بخش تمیزکاری با شوینده های قلیایی در فرآیند صابون‌سازی آن است. در این فرآیند رسوبات و آلودگی های شکل گرفته بر روی سطوح با تبدیل شدن به ترکیبات محلول، شروع به حل شدن در آن می‌کنند. همچنین یک شوینده قلیایی کشش سطحی لکه های روغن را کاهش می‌دهد و با نفوذ بهتر باعث جابه‌جایی خاک از روی انواع سطوح فلزی می‌شود.

موارد استفاده از شوینده های قلیایی

مواد شوینده قلیایی دارای کاربرد های گسترده‌ای هستند چرا که از قدرت تمیزکاری بسیار بالاتری نسبت به شوینده های اسیدی یا خنثی برخوردارند. شما می‌توانید در هر مکانی که به تمیزی و بهداشت بالایی نیاز دارد از این شوینده های قوی بهره‌مند شوید. با این حال استفاده از این شوینده‌ها در صنایع غذایی و رستوران‌ها از بیشترین کاربرد ممکن برخوردار می‌باشند.

موارد استفاده از شوینده های قلیایی:

  • شستشوی سطوح داخلی و بیرونی تجهیزات و دستگاه های مواد غذایی
  • راهرو، کف دیوار، سالن های پرورش طیور و مرغداری
  • تمیز کردن هودها، گاز، فر و هواکش ها
  • حذف دوده و چربی از روی سطوح
  • حذف رسوبات معدنی و آلی
  • پالایشگاه و پتروشیمی
  • فرایند های فلزکاری
  • حذف وکس ها
  • دیگ بخار

قدرت تمیز کنندگی شوینده های قلیایی در صنایع

بررسی شوینده های قلیایی

قرارگیری چربی و رسوبات آلوده بر روی ظروف رستوران یک موضوع همیشگی است؛ شوینده های قلیایی با قدرت پاک‌کنندگی فوق‌العاده‌ای که دارند در جهت پاکسازی تمامی چربی‌ها و آلودگی های موجود بسیار موثر عمل می‌کنند.
همچنین در مثالی دیگر سالن های پرورش طیور را داریم که جزء محیط های حساس نسبت به آلودگی به شمار می‌روند. در چنین اماکنی استفاده از شوینده های قلیایی جهت تمیز کردن دستگاه های صنعتی و… یک امر ضروری محسوب می‌شود.

حذف خاک های مرطوب با شوینده های قلیایی

استفاده از مواد شوینده قلیایی یک روش تضمین شده برای حذف خاک مرطوب از روی سطوح مختلف محسوب می‌شود. قلیایی بودن این نوع شوینده باعث معلق ماندن ذرات خاک در آن می‌شود و از کلوخه شدن یا تجمع مجدد خاک جلوگیری می‌کند. به این ترتیب این مواد شوینده هرگونه کثیفی را در خود حل و در پی آن دفع می‌کنند تا از هرگونه حمله پنهان به فلز جلوگیری شود.

سخن پایانی

این مقاله توسط شرکت بی نظیرکاران تهیه و تولید شده است. شما می‌توانید در همین لحظه از دیگر مقاله های این سایت نیز بهره ببرید و اطلاعات کاملی را در خصوص انواع مواد شوینده صنعتی و کاربردهای آن، شوینده ها و ضدعفونی کننده های قلیایی فرایندCIP و… به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه